En als helpdesk…. heb je het zwaar! Je krijgt klanten met allerlei problemen, zoals de nu volgende:
Een vrouw belde overstuur naar Dell Computer Tech Support omdat het haar niet lukte haar nieuwe computer aan te zetten. Nadat de medewerker de vrouw vroeg of alle kabels wel waren aangesloten antwoordde de vrouw: "Ik heb keer op keer op het voetpedaal gedrukt, maar er gebeurt niets.
Helpdesk: "Goedendag. Hoe kan ik u helpen?"
Klant: "Eh..... Hallo. Ik kan niet printen."
Helpdesk: "Wilt u voor mij op de 'start-knop' drukken en ?"
Klant: "Nou moet je even goed luisteren. Niet meteen zo technisch doen. Ik ben verdomme Bill Gates niet!"
Een klant kon geen verbinding maken met het internet.
Helpdesk: "Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?"
Klant: "Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen".
Helpdesk: "Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?"
Klant: Het waren vijf sterretjes….
Klant: Er plopte net opeens een boodschap op mijn scherm. Er staat 'Click OK'. Wat moet ik nu doen?"
Klant: Ik kan niet op internet.
Helpdesk: Bent U in de buurt van Uw computer?
Klant:Nee.
Helpdesk:Ga even achter Uw computer zitten.
....Gerommel.....
Klant:Ik zit nu achter mijn computer!
Helpdesk:Wat ziet U?
Klant:Allemaal kabeltjes!
Helpdesk: "Helpdesk, goedemiddag."
Klant: "Hallo, ik heb net Windows vista proberen te installeren"
Helpdesk: "Zozo, meneer."
Klant: "En nu doet mijn computer echt heel vreemd!"
Helpdesk: "Ja, dat zei u al."
Klant: "Ja, eh, en niks werkt zoals het moet."
Helpdesk: "Logisch. Het is echt rommel, dat Windows vista."
Klant: "Pardon?"
Helpdesk: "Meneer, dit is de helpdesk voor de producten van Apple."
Kortom…… Je moet stressbestendig zijn en toch vriendelijk blijven.